Zbigniew Ryndak Zbigniew Ryndak
215
BLOG

Odblask polskiej mentalności

Zbigniew Ryndak Zbigniew Ryndak Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Wypadki drogowe, to nasza polska specjalna specjalność. Mam prawo jazdy motocyklowe od 1961 roku, samochodowe od 1962. Kiedyś to się jeździło. Na motocyklu w garniturze, bez kasku. W samochodzie człowiek siedział wygodnie jak w salonie. Bez pasów. Drogi były nieomal puste. Dziś słyszę nieustannie o wypadkach, czołowych zderzeniach, dachowaniu i śmierci. Bezpłatny horror.

Piesi, niezmotoryzowani, tez mają w tym swój udział. Chodzą poboczami jak nieprzytomni. O ciemku niewidoczni przez kierowców. Co gorsze idą prawą stroną jezdni, zamiast lewą. Policja przypomina o konieczności noszenia odblasków, ale kto by się tym tak naprawdę przejmował. Wypisano już 40 tysięcy mandatów za brak elementów odblaskowych na ubraniach. Starsi tego zalecenia nie przestrzegają, a młodzież bierze przykład z ojca i matki.

Dziś boję się wyjeżdżać dalej samochodem. Przeżyłem ponad 80 lat i nie chcę, żeby jakiś gówniarz wjechał we mnie czołowo. Skoro  tak lubią prowadzić samochód   z szaleńczą  szybkością, niech zabijają się indywidualnie. Drzew przy drogach nie brakuje.  

 

Moje książki wydane w Belgii. "Drugi brzeg miłości" powieść 2010. "Smak wiatru w Auschwitz-Birkenau" powieść 2015 . „Inna barwa księżyca”reportaże 2012. "Dziewczyna w okularach" opowiadania 2015. "Moje zmory i marzenia" felietony 2013. "Czarne anioły" powieść 2015. "Zdobycie rzeki" opowiadania 2016. "Morderstwo w klubie dziennikarza" powieść 2017.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości