Zbigniew Ryndak Zbigniew Ryndak
144
BLOG

Szkolenie przedmałżeńskie z okna

Zbigniew Ryndak Zbigniew Ryndak Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Papież Franciszek podbił serca młodzieży z całego świata, która gościła w Krakowie w lipcu 2016 roku.

 Wzorem św. Jana Pawła 2 prowadził też rozmowy przez okno przy ul. Franciszkańskiej. Powiedział, że cała istota małżeństwa mieści się w trzech słowach:

„POZWÓL”, „WYBACZ”, DZIĘKUJĘ”.     

Wyobrażam sobie dialog prostego katolika.

   – Żono, pozwól mi iść  na dziewczynki.

 – Pozwalam, idź – mówi żona.

Mąż poszedł. Wraca i mówi:

  – Żono, wybacz mi, że cię zdradziłem.

  – Wybaczam ci kochanie.

Dziękuję– mówi mąż.

Żyją długo i szczęśliwie. W miłości i tolerancji.

Ojciec Święty Franciszek poruszył jeszcze jedną kwestię, związaną z zawieraniem małżeństwa. Młodzi ludzie przychodzą do kościoła i proszą o udzielenie ślubu. A ksiądz żąda tysiąc złotych. Cennik w kościele to jest karykatura duszpasterstwa. Papież Franciszek określił to innym słowem, ale równie mocnym. 

 

  

 

 

 

 

 

Moje książki wydane w Belgii. "Drugi brzeg miłości" powieść 2010. "Smak wiatru w Auschwitz-Birkenau" powieść 2015 . „Inna barwa księżyca”reportaże 2012. "Dziewczyna w okularach" opowiadania 2015. "Moje zmory i marzenia" felietony 2013. "Czarne anioły" powieść 2015. "Zdobycie rzeki" opowiadania 2016. "Morderstwo w klubie dziennikarza" powieść 2017.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości